Boutique

Monday, April 19, 2010

At last...

Café et Peanut...
Filet Crochet from May 1996 Decorative Crochet Magazine. #16 Gone Fishing by Glendola Hodges

I started this about 6 years ago...eek! Made for my friend Suzanne. I lost the hook and ran out of cotton...but the blocking process truly saved this project since I had to make due with what I could substitute. I am very pleased. I have decided to pursue all my cast away projects starting with this one. The feeling of triumph you get for finishing a languishing work in progress is quite satisfactory. I hope to see Suzanne this week and must wrap this up into a pretty bundle to surprise her. Now that I have surprised myself!

I have some slippers on the at home scene and my at work knitting is coming along nicely too since I finished the fronts on Saturday. Big sigh. This blog might just survive after all...

Alors, en français...

J'ai un petit faible pour le crochet and ceci est mon deuxième filet crochet. J'aime le plaisir de créer un image par tous ces minuscules carrés. Mais, que c'est long à faire!

Mon premier filet crochet est au chalet...il s'agit d'une tulipe...aucune photo de celle-la, c'est dommage que ma tension en crochet soit si capricieuse. Ce rectangle est terriblement inégal.

Mais pour ce centre de table 'felin', le repassage a sauvé grâce au tableau quadrillé et suffisant épingles et je me suis forcée pour le réussir.

Alors, c'est avec grand plaisir que je vais emballer ce cadeau pour mon amie Suzanne. Elle sera très surprise, elle attend depuis 6 ans ce 'cadeau'....!!!! Au là-là

Tout d'abord, à la maison mon panier contient une jolie paire de pantoufle épis maïs et au travail j'ai terminé le devant du projet Noro Cardi...que ça fait du bien de bloguer un peu...

9 comments:

Sel and Poivre said...

There really isn't anything like finishing a long languishing project is there? That one in particular is beautiful...what a lovely gift your friend will receive - whatever the timeline!

Walden said...

I love filet crochet and it is beautiful!

Hilary said...

Congratulations on finishing your long-in-progress project! It turned out wonderfully...the design is just adorable!

Laine de Bergère said...

-So happy this is getting good reviews, thanks! A. xx

Fabienne said...

Que c'est beau ! On dirait presque de la dentèle, je suis impressionnée de voir ce que l'on peut faire avec un simple crochet et du talent !
Bravo d'avoir mené ce projet jusqu'au bout, je suis certaine que ton amie sera très touchée et émue.

Clamille said...

Superbe Aline!!! J`aime vraiment ton ouvrage au crochet, il est tellement joli!
Clamille xoxo

Firefly said...

How lovely, and what patience and determination you have to finish it!
Blessings,
G

Iza said...

Je suis impressionnée! autant par ta persévérance que par le temps que ce travail t'a demandé! Ton amie sera bien heureuse de ce cadeau!

Aline said...

Merci beaucoup tout le monde!!